tajemnica H.J. Smitha
Zdziwiło cię, jak prędko wasi wspólni znajomi odwrócili się od Bennetta; byli przy nim co prawda po zaginięciu (i, jak zgodnie uważali, śmierci) jego siostry, Mazikeen, ale nie potrafili znieść jego obsesyjnej pogoni za jej mordercą. Ty i chłopak co prawda nigdy nie należeliście do grona bliskich
przyjaciół - podczas mijających lat wpadaliście raczej na siebie wyłącznie za sprawą innych osób, nigdy z własnego wyboru. Kiedy jednak dowiedziałeś się, że Bennett wciąż niestrudzenie poszukuje jakichś informacji o siostrze, postanowiłeś mu pomóc. Podzielił się z tobą strzępkami informacji - ujawnił tajemniczo brzmiące nazwisko H. Smith i podarował jeden z pamiętników siostry, który był jasnym dowodem na to, że dziewczyna nie była nierozsądna, a wizja śmierci potwornie ją przerażała. Wspólne śledztwo jednak nie było wam pisane; Bennett oskarżał cię o pomoc wynikającą z litości i nie ufał twoim, dobrym przecież, zamiarom. Dlatego chwilę przed tym, gdy wyrzucił cię ze swojego domu, skradłeś jeden z pamiętników jego siostry - rozwiązując tę zagadkę chciałeś mu udowodnić, że mylił się nazywając cię oszustem.
Udało ci się odnaleźć adres tajemniczego Smitha; wystarczyło popytać tych mieszkańców Sapphire River, których zwykle się unika. Wiedząc, że lepiej byłoby wezwać policję, włamałeś się do pustego domu mężczyzny i próbowałeś odnaleźć cokolwiek wartościowego w lawinie pozostawionych śmieci. Kierując się zapiskami Mazikeen odkryłeś tajemną skrytkę, która musiała zostać niedługo wcześniej opróżniona; pozostała jedynie mała karteczka.
są tam kości nie tylko zwierząt. zabierze mnie do krokodyli, to miejsce jest straszne, znajdzie tam co ukryłem, nikt nie powinien tego znaleźć. Zgadując, że chodzi o mokradła, pewien o możliwej strasznej zbrodni, która mogła tam mieć miejsce, ruszyłeś prosto przed siebie.
Spodziewałeś się odnaleźć tam jej ciało - Mazikeen napisała, że
w pewnym pięknym, niebezpiecznym miejscu rosło drzewo, które tak bardzo oboje kochali. Sądziłeś więc, że jej ciało musiało zostać porzucone właśnie gdzieś tam i że, być może, jego fragmenty przetrwały do dzisiaj - Bennettowi łatwiej byłoby pogodzić się w ten sposób ze stratą. Nie bacząc na niebezpieczeństwo, poszukiwałeś drzewa, które można byłoby uznać za szczególne. I w końcu je znalazłeś - na jego korze wyryte zostały inicjały dwójki zakochanych. Problem polegał na tym, że wokół niego nie znajdowało się nic szczególnego poza solidnym pudełkiem, w którym znajdowała się para zniszczonych przez upływ czasu nożyczek. Zostawisz je na swoim miejscu czy zabierzesz ze sobą?
propozycje fabularne
- odegraj chwilę, w której twoja postać dowiaduje się, po śmierci Holdena, że na jaw wyszło kiedy i w jaki sposób zabił Mazikeen; niech się okaże, że porzucone przez ciebie pudełko z nożyczkami (a więc i narzędziem zbrodni) przepadło bezpowrotnie;
- odegraj moment, w którym wybierasz się z nożyczkami na posterunek, zmuszając policjantów, by zbadali ten przedmiot (choć nie potrafisz wyjaśnić dlaczego);
- odegraj fabułę, w której twoja postać jest przesłuchiwana - świadkowie widzieli moment włamania się do domu Smitha, a Bennet wprost oskarżył cię o kradzież wartościowych rzeczy; co gorsza zostałeś zatrzymany przez policję posiadając te przeklęte nożyczki, których sami (wiedzieli już, że są narzędziem zbrodni) poszukiwali;
zasady gry
1. Zdarzenie to może być retrospekcją przywoływaną przez twoją postać w formie opowieści bądź częścią nowej fabuły.
2. Aby zadanie zostało uznane za zaliczone, musisz opisać scenariusz w minimum 4 postach (nie obowiązują cię limity czasowe).
3. By ubarwić historię możesz skorzystać z dowolnej części przytaczanej przez nas historii, której elementy zostały zamieszczone w
tym temacie.
4. Propozycje fabularne są jedynie sugestiami - jeśli masz pomysł na inny rodzaj gry, nie musisz realizować zaprezentowanych przez nas konceptów.
ell c. donoghue