tajemnica H.J. Smitha
Pamiętasz jeszcze wydarzenia z 2015 roku? Czasem cię nawiedzały; w te wszystkie bezsenne noce, podczas których myśli uciekały ku sprawom, o których lepiej byłoby zapomnieć. W końcu jednak wyrzuciłeś z głowy tamto popołudnie, podczas którego być może byłeś świadkiem
czegoś ważnego; skupiony przecież byłeś na własnej wędrówce i tej drugiej, towarzyszącej ci osobie, prawda? Nie doniosłeś więc nikomu o dziwnej rozmowie, jaka miała miejsce przy terenach ruin - nie byłeś przecież pewien, czy obserwowaną dziewczyną była zaginiona później Mazikeen. Sądziłeś, że twoje zeznania nie miałyby i tak żadnego znaczenia.
Sprawa powraca do ciebie jednak w chwili, w której zdążyłeś już pozbyć się tego wspomnienia; kiedy w mieście robi się głośno za sprawą śmierci Holdena i jego dzienników, w których opisał swój związek z Mazikeen, dociera do ciebie, że tych kilka lat temu popełniłeś błąd. Czy mogłeś zapobiec jej śmierci? Być może. W mieście panuje zamęt - większość mieszkańców ma Holdena za mordercę, w czym, być może, mają słuszność. Ale ty pamiętasz przecież rozmowę podsłuchaną w ruinach - to Mazikeen wciskała w dłonie chłopaka nożyczki, to ona namawiała go do przeprowadzenia niebezpiecznego rytuału. Uznawałeś to jednak za żart - nikt przecież nie mógłby wypowiadać takich słów na poważnie, prawda? W strzępkach tamtego dnia zachowały się także inne sprawy - wyznanie dziewczyny, że jest ciężko chora (ponoć nikt o tym nie wiedział) i ten jeden szczegół, który dziś przeraża cię najmocniej. Kiedy bowiem Mazikeen samotnie czekała jeszcze wtedy na nadejście Holdena (ruiny musiały być ich sekretną, miłosną kryjówką) mówiła coś tylko do siebie. Początkowo myślałeś, że słowa padają do ciebie, że odkryła twoją obecność, ale w końcu pojąłeś - potrzebowałeś jednak do tego upływu lat - że musiała mówić do swego nienarodzonego jeszcze dziecka.
propozycje fabularne
- odegraj fabułę, w której stawiasz w końcu na szczerość i składasz na posterunku odpowiednie zeznania - co prawda możesz mieć przez to nieprzyjemności, ale przynajmniej rzucisz światło na tę tajemniczą sprawę - czujesz bowiem, że Holden nie jest tak złą postacią tej opowieści, jak sądzą inni;
- odegraj fabułę, w której postanawiasz zwierzyć się z tych wspomnień innej osobie - odmów, kiedy padnie propozycja wyjawienia wszystkiego policji; zarówno Holden, jak i Mazikeen przecież już nie żyją i twoja historia im nie pomoże - nie jesteś w dodatku pewien, czy pamięć nie zniekształciła niektórych szczegółów z tamtego dnia;
- odegraj retrospekcję ze wspomnianego dnia w 2015 roku; ubarw historię powodem, dla którego twoja postać śledzi toczoną rozmowę i decyduje się na nieujawnienie swojej obecności.
zasady gry
1. Zdarzenie to może być retrospekcją przywoływaną przez twoją postać w formie opowieści bądź częścią nowej fabuły.
2. Aby zadanie zostało uznane za zaliczone, musisz opisać scenariusz w minimum 4 postach (nie obowiązują cię limity czasowe).
3. By ubarwić historię możesz skorzystać z dowolnej części przytaczanej przez nas historii, której elementy zostały zamieszczone w
tym temacie.
4. Propozycje fabularne są jedynie sugestiami - jeśli masz pomysł na inny rodzaj gry, nie musisz realizować zaprezentowanych przez nas konceptów.
Thomas Winfield