Rozdział pierwszy - Sapphire River
: 01 wrz 2022, 12:36
sapphire river
zabawa fabularna
Rześki poranek oblepia cię kryształkami soli morskiej; słony smak poczujesz po raz pierwszy tuż po przebudzeniu, zwilżając spierzchnięte od ciągłego upału wargi, niosąc go potem ze sobą przez cały dzień - na ubraniach, przyprószonej potem skórze, w sercu. To i tak lepsze niż rybi odór, którym pachnie cała dzielnica.
Dzień rozpoczyna się tutaj o świcie, kiedy pomarańczowo złote słońce oświetla powracających do domu rybaków, sunących leniwie swymi łodziami po szafirowej, spokojnej tafli. Kiedy opuszczasz tereny swojej chatki, w porcie już od dawna tętni życie. Z rybnego targu dobiegają krzyki sprzedawców, obiecujących najlepsze ceny.
Wychowałeś się pośród ubóstwa. Mijając sąsiednie chatki, w oknach których odbija się budzące się słońce, obiecujesz sobie, że pewnego dnia wyrwiesz się z tego obrazka nędzy. Na ulicach z każdej strony otaczają cię stare, porzucone meble, popękane już telewizory. Worki ze śmieciami zostały w nocy rozgrzebane przez zwierzęta i teraz zmuszają cię do tego, by na moment zejść na ulicę - chodnik pokrywa gruba warstwa pozostałości pudełek i resztek jedzenia.
Nim wreszcie dotrzesz na zatłoczony przystanek autobusowy, w którym z całą pewnością nie załapiesz się na wolne miejsce, przekroczyć musisz most znajdujący się przy bagnach. Nienawidzisz tej trasy. Co najmniej raz w roku ginie tutaj kolejna niewinna dusza, ale ty i tak masz w pamięci tę uroczą sąsiadkę, która przegrała spotkanie z krokodylem. A przecież legendy obiecują, że szafir zapewni wam wszystkim nieśmiertelność.
Kiedy w końcu siedząc w autobusie opuszać będziesz tereny Sapphire River, myśleć będziesz o tym, że dzień ten, jak i każdy inny, przebiegnie w ten sam sposób. W porcie wrzeć będzie do osiemnastej, kiedy świat na nowo zakryje zasłona nocy. Po ulicach spacerować będą mieszkańcy i turyści, robić będą zdjęcia najnowszym zniszczeniom, opowiadając przy tym sobie o powstających wciąż na nowo tragediach. Część z nich ze smutkiem powróci do taniego motelu. W kościele rozbrzmi dźwięk dzwonów. Przez chwilę będzie otwarta jeszcze poczta i cukiernia, a potem większość mieszkańców skryje się w bezpieczniejszych terenach Lorne Bay. Noc przyniesie znów z sobą policyjne syreny, wmuszając w ciebie kilkukrotne upewnienie się, czy aby na pewno zakluczyłeś zamek drzwi. Kilka dni później dowiesz się, że okradziono twoich sąsiadów.
Ale ta dzielnica ma swój urok. Kiedy wschodzi słońce i chłodne powietrze przeczesuje twoje włosy. Kiedy zjawiasz się w porcie i wkraczasz na jedną z łodzi, by spędzić kilka godzin na morzu. Kiedy przez cały dzień towarzyszą ci melodie ptaków. Kiedy po ciężkim dniu możesz odnaleźć wytchnienie w nocnym klubie. Kiedy wiesz, że pomimo niebezpieczeństwa, zawsze liczyć będziesz mógł na wsparcie swoich sąsiadów.
Ciekawostki:
1. W 1998 roku miasteczko zorganizowało pierwsze i ostatnie oficjalne zawody wędkarskie, które trwały od 12 do 15 listopada. Niestety niebezpieczne tereny dzielnicy oraz nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa doprowadziły do krwawej tragedii, w której śmierć poniosło dwóch mieszkańców: Gareth Johnson (51 lat) oraz Mary Walker (43 lata). Ofiary zostały zaatakowane przez krokodyle.
2. Co roku, podczas pory deszczowej, Sapphire River zmaga się z licznymi powodziami, przerwami w dostawie prądu i poważnymi zniszczeniami budynków. Zawsze w marcu organizowany jest specjalny wolontariat, podczas którego mieszkańcy pomagają w naprawieniu powstałych szkód.
3. W noc z 5 na 6 maja organizowana jest Noc Ciszy. Tego dnia w 2014 roku, w wyniku sztormu utonął kuter rybacki razem z ośmioma osobami z załogi. Zginęły także 4 osoby ze statku wycieczkowego, a kilkanaście zostało rannych. O godzinie 11 wieczorem wyłączane są wszystkie światła w mieście, a mieszkańcy zbierają się w porcie, by wysłać w niebo lampiony na cześć zmarłych.
4. Sapphire River jest jedną z zaledwie dwóch dzielnic posiadających dostęp do komunikacji miejskiej. Autobusy kursują co półtorej godziny od 6 rano do 22 w nocy, pomiędzy Lorne Bay, Port Douglas, Kurandą i Cairns.
5. Sapphire River jest najbardziej niebezpieczną dzielnicą miasteczka. Liczne napaści, włamania i kradzieże są tu codziennością, choć do większości zdarzeń dochodzi przeważnie po zmroku. Mieszkańcy uważają, iż ma to swój związek z nocnym klubem, Shadow, który zwabia podejrzanych klientów z pobliskich miasteczek.
Każdy mieszkaniec miasteczka może otrzymać na miesiąc jedną z poniższych rang specjalnych, za pomocą kodu:
CODE: Zaznacz cały
[b]Wybrana ranga:[/b] numer
[b]Postać, której przypiąć rangę:[/b] oznacz
sapphire river
#1
sapphire river
#2
Zadanie pierwsze - wyhacz rybkę
Za jego wykonanie otrzymasz 2 punkty.
W tematach należących do Sapphire River ukrytych zostało sześć ryb. Do każdej z nich przypisana jest literka, a zebranie ich wszystkich pozwoli ci ułożyć specjalne, tajne hasło! Wyślij je w wiadomości prywatnej na konto Bunyip w tytule wpisując "rozdział pierwszy", a następnie potwierdź wykonanie zadania poniższym kodem.
CODE: Zaznacz cały
[u]Wyhacz rybkę[/u]
[b]Gracz biorący udział w zabawie:[/b] txt
Potwierdzam wykonanie zadania.
Za jego wykonanie otrzymasz 3 punkty.
Wybierz jeden z tematów widniejących na poniższej liście i rozpocznij w nim nową grę, w której uwzględnisz - w dowolny sposób - jedną z ciekawostek na temat Sapphire River. By zadanie zostało uznane za zaliczone należy podkreślić odpowiedni fragment posta i zamieścić w grze minimum dwa posty. Zadanie może zostać zrealizowane przez dwie osoby.
Możliwa jest rezerwacja wybranego tematu i trwać ona będzie 48h. By zarezerwować lokację, skorzystaj z poniższego kodu:
CODE: Zaznacz cały
[u]Gra miejska[/u]
[b]Gracz biorący udział w zabawie:[/b] txt
[b]Rezerwowany temat:[/b] [url=]nazwa[/url]
2. St. Mary's Church - Achilles Cosgrove i Othello Lounsbury
3. Keja - Bruce Donoghue & Preston Turner
4. Pirs - Destaney Beezley & Dion A. Winslow
5. Opuszczona latarnia morska - Kayleigh Fitzgerald
6. Złomowisko - wolne
7. Targ rybny - Rose Hepburn + Lowrenn Fitzgerald
8. LB General Store - Maxine Parkins & Luke Winfield
9. Charlotte Guesthouse - pensjonat - : Harriet L. Pemberton , Nicholas Winslow
10. Stacja benzynowa - Tahnee Walker & Harden E. Caulfield
Jeśli posiadasz aktywną grę w którymś z subforów, możesz wpleć do niej powyższe zadanie.
Wykonane zadanie potwierdź w tym temacie poniższym kodem:
CODE: Zaznacz cały
[u]Gra miejska[/u]
[b]Gracz biorący udział w zabawie:[/b] txt
[b]Wykonanie zadania:[/b] [url=]klik[/url]
Zadanie trzecie - szafirowe pióro
Za jego wykonanie otrzymasz 5 punktów.
Wypełnij poniższe zgłoszenie i pozwól na to, by Mistrz Gry przygotował dla ciebie specjalny scenariusz gry, w którym główną rolę odgrywać będzie nasza rybacka dzielnica. Otrzymane zadanie możesz zrealizować w nowej grze bądź istniejącym już wątku - ważne jest to, byś odniósł się do scenariusza w minimum czterech postach. Czas na ich napisanie masz do 1 października godz. 23:59. Zadanie może zostać zrealizowane przez dwie osoby.
CODE: Zaznacz cały
[u]Szafirowe pióro [/u]
[b]Postać realizująca zadanie:[/b] imię i nazwisko
[b]Dziennik Mistrza Gry:[/b] [url=]klik[/url]
[b]Określ, w jakiej formie zamierzasz zrealizować zadanie:[/b] nowa rozgrywka / wplecenie zadania do istniejącej gry (podlinkuj jakiej)
[b]Stopień trudności zadania:[/b] łatwy/średni/trudny
Wykonane zadanie potwierdź w tym temacie poniższym kodem:
CODE: Zaznacz cały
[u]Szafirowe pióro [/u]
[b]Gracz biorący udział w zabawie:[/b] txt
[b]Wykonanie zadania:[/b] [url=]klik[/url]